راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

دانشگاه جواهر لعل نهرو ، Jawaharlal Nehru University

دانشگاه جواهر لعل نهرو

(Jawaharlal Nehru University)

 

دانشگاه جواهر لعل نهرو، به عنوان JNU نیز شناخته می شود، در دهلی نو، پایتخت هند واقع شده است. این دانشگاه در سال 1969 با مصوبه مجلس تاسیس شده است. پس از جواهر لعل نهرو، اولین نخست وزیر هند ، و ایندیرا گاندی، دختر نهرو  اولین معاون این دانشگاه بود. هدف بنیان گذاران ، یک موسسه آموزش عالی برتر و ترویج پژوهش و آموزش منجر به افزایش تعامل دانش آموزان و معلمان خود در سطح بالاتر کار دانشگاهی و ملی و ایجاد سیاست بین المللی بود.

دانشکده ها

1) دانشکده هنر و زیبایی شناسی:  یکی از جدیدترین دانشکده ها در دانشگاه است.

2) دانشکده بیوتکنولوژی: این دانشکده در سال 2006 برای بیوتکنولوژی راه اندازی شد.

3) دانشکده علوم محاسباتی و یکپارچه (دانشکده های اولیه از فناوری اطلاعات): این دانشکده MTech در سیستم های محاسباتی و زیست شناسی و دوره های دکترا در زیست شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک را ارائه می دهد. این بخش دارای دو مرکز، مرکز زیستشناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک و مرکز محاسبات با کارایی بالا می باشد.

4) دانشکده علوم کامپیوتر : از زمان آغاز به کار خود در سال 1974، این دانشکده ،جذب بیشترین تعداد برنامه های کاربردی در مقایسه با دیگر دانشکده ها است.

5) دانشکده علوم محیط زیست: پژوهش از طریق سنجش از دور در علوم زمین، به ویژه آب و زلزله ،علوم زیستی محیط زیست، بوم شناسی، زمین شناسی ، شیمی، زیست شناسی سلولی، ایمونولوژی، مطالعات آلودگی، فیزیک تشعشع و فیزیک محیط زیست صورت می گیرد.

6) علوم نانو

7) دانشکده مطالعات بین الملل: قدیمی ترین دانشکده است و در سال 1956 راه اندازی شد. این مراکز در این مدرسه مرکز کانادا، ایالات متحده و مطالعات آمریکای لاتین، مرکز مطالعات شرق آسیا، مرکز مطالعات اروپا، مرکز مطالعات حقوقی بین المللی، مرکز سیاست های بین المللی، سازمان ها و مطالعات خلع سلاح مرکز برای تجارت بین المللی و توسعه، مرکز مطالعات روسیه و آسیای مرکزی، مرکز جنوب، مرکزی، آسیای جنوب شرقی و جنوب غربی اقیانوس آرام مطالعات، مرکز غرب آسیا و مطالعات آفریقایی و گروه سیاست تطبیقی و نظریه سیاسی است.

8)  دانشکده مطالعات زبان، ادبیات و فرهنگ: در این دانشکده دوره های کارشناسی با همکاری مراکز: مرکز مطالعات عربی و آفریقایی، مرکز چین و جنوب شرق آسیا، مطالعات مرکز مطالعات فرانسوی و فرانسوی، مرکز برای مطالعات آلمان، مرکز زبان های هند، مرکز ژاپنی کره ای و مطالعات آسیای شمال شرق، مرکز مطالعات انگلیسی، مرکز زبانشناسی، مرکز برای زبان فارسی و مطالعات آسیای میانه، مرکز مطالعات روسیه، مرکز اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و مطالعات آمریکای لاتین ،ارائه می دهد.

9) دانشکده علوم زیستی: دانشکده علوم زیستی (SLS) بر اساس یک گزارش تهیه شده توسط یک گروه کاری توسط پروفسور MS Swaminathan در سال 1970 تاسیس شد. این دانشکده به عنوان یک نهاد منحصر به فرد در کشور شناخته شده است.

10) دانشکده علوم فیزیکی: این دانشکده در سال 1986 با یک هیئت علمی در فیزیک تشکیل شده و بعد از آن دانشکده های شیمی و ریاضیات نیز به آن اضافه شده است. رشته های ارائه شده ،کارشناسی ارشد (در فیزیک) و دکتری (در فیزیک، شیمی و ریاضیات) هستند. تحقیقات فیزیک نظری و تجربی ماده چگال، فیزیک ماده نرم، عدم تعادل در مکانیک آماری، تئوری میدان کوانتومی کلاسیک و هرج و مرج کوانتومی، فیزیک دمای پایین، علم مواد، شیمی سوپرا مولکول، اسپکتروسکپی لیزری فوق سریع، و همچنین امکانات محاسباتی با آزمایشگاه دینامیک غیرخطی عمده پژوهش در این دانشکده می باشد.

11) دانشکده علوم اجتماعی:  بزرگترین دانشکده (از نظر تعدادی از اعضای هیات علمی) در JNU با 9 مرکز است.  مراکز در این دانشکده عبارتند از: مرکز مطالعات توسعه منطقه ای، که به عنوان مرکز مطالعات پیشرفته (CAS) با کمک های بلاعوض دانشگاه های معتبر و مرکز برتر در زمینه (جغرافیا)، مرکز مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی، که یک موسسه برتر در زمینه اقتصاد است، مرکز مطالعات تاریخی، مرکز فلسفه، مرکز مطالعات سیاسی، مرکز مطالعات سیاست علم، مرکز مطالعات سیستم های اجتماعی، مرکز پزشکی اجتماعی و بهداشت جامعه،  مرکز مطالعات آموزش و پرورش ذاکر حسین هستند.

12) حقوق : دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای حقوق را ارائه می کند.




برای اطلاعات بیشتر و رشته های تحصیلی دانشگاه جواهر لعل نهرو ، اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد