راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

شهر میسور، Mysore

میسور

میسور سومین شهر در ایالت کارناتاکا ، هند و شاید زیباترین شهر این ایالت باشد که در گذشته مرکز ایالت کارناتاکا بوده است و در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی شهر بنگلور واقع است.

این شهر تاریخی از قدیم الایام اهمیتی اقتصادی و سیاسی داشته و از زمان مقاومت یکی از حاکمان این شهر در مقابل استعمار اهمیتی ویژه پیدا کرده است و نامش به دو دلیل بین ایرانیان آشناست

میسورو در منطقه جنوب ایالت کارناتاکا ، در پایه Chamundi هیل واقع است دمای هوا در میسور به ندرت تغییرات قابل ملاحظه ای دارد و در بیشتر ماههای سال هوای مشابه بهار ایران است. به طور دقیق تر ماههای " جون " تا " نوامبر " هوا بیشتر بارانی و ابری "دسامبر " تا " فوریه " کمی سرد و " مارچ " تا " جون " نیمه گرم می باشد به طوری که در فصل گرم آن دمای هوا بین 25  تا 30 درجه در نوسان خواهد بود.

مردم میسور که حدود 800000 نفر جمعیت این شهر را تشکیل می دهند مردمی میهماندوست و آرام هستند که تقریبا ، 76.8 درصد هندو ، 19 ٪ مسلمان ، 2.8 ٪ مسیحی و باقی مانده متعلق به ادیان دیگر است.

اولین کالج آموزش عالی در میسور Maharajas کالج می باشد که در سال 1864 تاسیس شد. در سال 1881 ، یک مدرسه انحصاری برای دختران تاسیس شد و این مدرسه بعدها در سال 1892 به کالج زنان Maharanis تبدیل شد . اولین موسسه صنعتی برای بیان آموزش و پرورش فنی در این شهر در سال 1913  آغاز به کار کرد .سیستم آموزش و پرورش در میسوربا انگیزه بیشتر در زمانی که دانشگاه میسور در سال 1916 شکل گرفت پیش رفت.این دانشگاه ششمین در هند و برای اولین بار در Karnataka تاسیس شد.موسسه SDM توسعه مدیریت در تپه Chamundi ، یکی از مدارس مدیریت است که مورد استقبال و پرورش برخی از بهترین دانشجویان در مدیریت می باشد.

در حالی که که صنعت عمده در میسور گردشگری است ، رشد صنعت فن آوری اطلاعات در دهه اول قرن 21 در شهر در حال ظهور به عنوان دومین صادر کننده نرم افزار در ایالت کارناتاکا ، در کنار بنگلور منجر شده است.

میسور نقطه گردشگری در کارناتاکا است و به عنوان پایه ای برای دیگر مکان های توریستی در مجاورت این شهر عمل می  کند.  شهر با حداکثر تعداد گردشگران در طول دوره جشنواره Dasara را جشن می گیرد ، مرکز جشن Dasara کاخ Ambavilas (که همچنین به عنوان میسور کاخ شناخته می شود) است.

میسور دارای مناطق دیدنی زیادی است که عموما جنبه تاریخی و طبیعی دارد وبه همین خاطر در کتب محلی آنرا شهر باغها و قصرها می‌نامند. از جمله :

  • قصر میسور Mysore palace  اصلی ترین کاخ و مجلل ترین کاخ شهر که نام شهر را به خود گرفته است . این کاخ بسیار مجلل تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد .اولین بار سال 1801 میلادی ساخته شده و چهار تولد را به خود دیده یعنی این کاخ 4 بار بر اثر آتش سوزی یا جنگ های داخلی از بین رفته اما دوباره کاملتر از قبل باز سازی شده که آخرین آن سال 1912 میلادی توسط یک مهندس انگلیسی با هزینه بسیار سنگین 41 لَک ( هر لَک معادل یکصدهزار روپیه ) است.
  • لالیت ماهال Lalitha Mahal این کاخ زیبا کمی خارج از شهر میسور حدود 11 کیلومتری مرکز شهر ساخته شده ، کاخ لالیتا سال 1921 میلادی بنا شده و به عنوان یکی از بهترین کاخ های سراسر هندوستان از آن نام برده شده و پس از بازسازی به عنوان یکی از مجلل ترین مکان های پذیرایی از مهمانان ویژه هندوستان ، کسانی که 5 ستاره هتل های مجلل دنیا برای آنها کافی نبود انتخاب شده ، و بعد ها به عنوان هتل بین المللی به روی مهمانان افتتاح شده البته مهمانان این حتل باید دارای حساب بانکی ای با صفرهای بسیاری باشند تا بتوانند زندگی اشرافی را در این هتل تجربه کنند.
  • معبدمِلکوته  MelkoteTemple این معبدسنگی ازدیگرجاذبه های گردشگری واقع در 60 کیلومتری شهر میسور است که با توجه به تاریخی بودن آن که مربوط به قرن 12 میلادی می باشد دارای ارزش گردشگری بسیار زیادی بین گردشگران خارجی است و از اهمیت بالایی برخوردار شده است. برگزاری جشن های سنتی در این معبد هر ساله تعداد زیادی عکاس را به خود جلب کرده که صحنه های بسیار زیبایی را از این مراسم ثبت می کنند .


و ...


برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر میسور، اینجا کلیک نمایید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد