راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

شهر جامو، jammu

جامو و کشمیر

 

جامو و کَشمیر ، ایالتی مسلمان نشین در شمال هند است. این ایالت از شمال به کشور افغانستان ، از شمال شرقی و مشرق به کشور چین (مناطق سین کیانگ و تبت )، از جنوب به ایالات هیماچال پرادِش و پنجاب هند، و از مغرب به کشور پاکستان محدود می شود.مردم ایالت جامو و کشمیر بیشتر در روستاها به سر می برند و شهرنشینی تنها در دو «قسمت » کشمیر و جامو گسترش یافته است .مسلمانان ، هندوها، سیکها و بوداییها مهم ترین گروههای مذهبی در جامو و کشمیرند.

لیست عمده موسسات آموزش عالی در منطقه جامو عبارتند از:

* Acharya shiri Chander دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و بیمارستان، Sidhra، جامو
* دانشکده پزشکی دولتی و بیمارستان، جامو
* دانشگاه علوم کشاورزی و تکنولوژی جامو، RSPura، جامو
* کالج مهندسی و فناوری دولت ، جامو

مکان های توریستی

جامو چشم انداز ، معابد باستانی، هندو، زیارتگاه ها، کاخ مبارک مندی می باشد. زیارتگاه مقدس هندو آمارناس (که در واقع در کشمیر نهفته) و ویشنو دوی ده ها هزار نفر هندو را به خود هر ساله جذب می کند. جامو نیز به عنوان شهر معابد با توجه به تعداد تاریخی معبد و گنبد مسجد قدیمی واقع در داخل شهر شناخته شده است. با سریعترین متراکم و در حال رشد و زیرساخت های شهری پررونق پایتخت زمستانی ایالت شهر دومین در دولت است.

مقبره دوی ویشنو

شهر کاترا است، که نزدیک به جامو، شامل مقبره و زیارتگاه دوی ویشنو است که در بالای تپه Trikuta، در ارتفاع 1700 متر غار مقدس دوی ویشنو، الهه مادر است. در فاصله 48 کیلومتر از جامو، غار 30 متر طول و 1.5 متر ارتفاع دارد.

"ناندنی" پناهگاه حیات وحش

"ناندنی" پناهگاه حیات وحش، بهترین محل برای گونه های شگفت انگیز قرقاول شناخته می شود و مشهورترین زیستگاه طبیعی برای جمعیت قابل توجهی از قرقاول است. در این میان دیگر پرندگان مرغ مینا هندی ، کبوتر آبی راک، قوقاول بزرگ صحرایی جنوب اسیا به کرات به چشم می خورند.

دریاچه مانسر
واقع در 62 کیلومتری جامو، در حاشیه زیبای جنگل، تپه های پوشیده دریاچه واقع شده است. در ساحل شرقی دریاچه مانسر حرم اختصاص داده شده به شش نگ، مار اساطیری با شش سر وجود دارد. حرم شامل یک تخته سنگ بزرگ با تعدادی زنجیر آهنین به نمایندگی از مارهای کوچک در انتظار خدای مارهاست. دو معبد باستانی Mahadev Umapati و Narsimha و معبد دورگا در مجاورت دریاچه  مانسر واقع شده است.

یکی از جاذبه های عمده جامو، رستوران گردان به نام فلک در بالای KC هتل واقع شده است. راگوناس بازار گردشگری و مرکز خرید در شهرستان است. گاندی ناگار محل ، میزبان مناطق بازار گل، جاده آپسارا است.

و ...


برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر جامو، اینجا کلیک نمایید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد