راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

شهر دهلی یا دهلی نو، Delhi

دهلی نو


دهلی نو یا هندوستان کوچک به انگلیسی New Delhi به هندی नई दिल्ल پایتخت کشورهندوستان است .دهلی نو دراصل منطقه‌ای شهری درون کلان ‌شهردهلی اس.دهلی نوهمچنین مرکزحکومت ناحیهٔ پایتختی ملی دهلی است.

دهلی دومین کلانشهر بزرگ هند است و دهلی نو، پایتخت هند، نیز بخشی از این کلانشهر است. دهلی طبق در سرشماری 2011 با 16.7 میلیون نفر جمعیت مرکزی و بیش از 22 میلیون نفر در کلان شهر دهلی یکی از بزرگترین شهرهای هند است و با قدمتی افزون بر 5000 سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی‌ترین شهرهای جهان محسوب می شود.

دهلی یک شهر پرجمعیت با 1483 کیلومتر مربع وسعت و حدود 9.4 میلیون نفر جمعیت به عنوان تنها شهر بزرگ ایالت دهلی و پایتخت هندوستان است نزدیکی به مراکز مهم هند و سفارتخانه های مختلف و از آن جمله سفارت جمهوری اسلامی و دفتر سرپرستی دانشجویان از بسیاری مشکلات می کاهد.

زبان‌های رسمی این شهر زبان هندی، پنجابی، اردو و انگلیسی می‌باشند.دهلی به تناسب سایر مناطق هندوستان به‌داشتن هوای نچندان مطلوب مشهور است. 

دهلی از شهرهای مهم دانشگاهی هند به شمار می‌رود. در سال تحصیلی 2004-2005 در دهلی 165 کالج دایر بوده‌است شامل 5 کالج پزشکی 8 کالج مهندسی.

دانشگاه مهم دهلی عبارتند از : دانشگاه جواهر لعل نهرو  و دانشگاه دهلی و دانشگاه جامعه ملی اسلامی و ...

در کلان شهر دهلی اماکن تاریخی و گردشگری زیادی موجود است و این شهر از ظرفیت قابل قبولی برای پذیرایی گردشگران برخوردار است. از مهمترین اماکن جلب گردشگر در این شهر می‌توان به مراکز زیر اشاره کرد: قلعه سرخ یا رد فورت (Red Fort) با نام دیگر لعل قلعه (Lal Qila) و آرامگاه همایون یاهمایون تمب (Humayun's Tomb)  و ....


برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر دهلی نو، اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد