راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

شهر جیپور، jaipur

 جیپور

जयपुर

The Pink City

—  metropolitan city  —

 

کشور

هند

ایالت

راجستان

جمعیت

3.1 میلیون نفر

مساحت

ارتفاع از سطح دریا

۱۱٬۱۱۷٫۸ کیلومتر مربع

۴۳۱ متر

جیپور (به هندی: जयपुर) معروف به شهر صورتی، از شهرهای تاریخی هندوستان و مرکز ایالت راجستان است. شهر جیپور در شمال غربی کشور هند قرار دارد. شهر جیپور در سال ۱۷۲۷ توسط مهاراجه سوای جای سینگ دوم، فرمانروای آمبر بنیاد شد و نخستین شهر دارای طرح شهری در هندوستان بود.

جیپور ستاد منطقه راجستان است که در بخش شرقی از راجستان واقع شده و در ارتفاع به طور متوسط 431 متر (1417 فوت) از سطح دریا واقع شده است.جیپور دارای آب و هوای نیمه خشک گرم (Köppen طبقه بندی آب و هوا BSh ) است و بیشتر بارش سالانه در بین ماه های موسمی ژوئن و سپتامبر رخ می دهد. درجه حرارت نسبتا بالا است و در طول سال تابستان، از آوریل تا اوایل ماه ژوئیه اوج دمای جیپور می باشد .

بازار بزرگ : در این فروشگاه میتوانید انواع کالاهای الکترونیکی، پوشاک، اسباب بازی، انواع کیف و چمدان، ظروف آشپزخانه، ساعت، جواهرات، لوازم زینتی و خوراکی را خرید نمائید.

جیپور دارای تعدادی از قلعه ها و بناهای تاریخی مانند هاوا محل، کهربا فورت، جی گر فورت، دهارگر فورت، شهر قصر، مانتار جانتار ، جال چهارمحال، رم باغ کاخ، موزه مرکزی، موزه آلبرت هال.
رز صورتی شهر در هند تاسیس شده توسط مهاراجه زندانی سینگ دوم (1693-1743)، پایتخت راجستان هند بود. این یکی از جاذبه های اصلی برای بازدید کنندگان است

شهر با باغ ها و پارک های زیبای خال خال پوشیده شده است. برجسته ترین در میان آنها رام نهرو نیواس باغ، باغ و کاخ سیسودیا رانی ، ویدیاهر باغ، کانک ورینداوان، سنترال پارک، باغ جواهر می باشد.

و....


برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر جیپور، اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد