راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

شهر آگرا، Agra

آگرا

آگرا ، پایتخت سابق هندوستان، شهری در سواحل رودخانه یامونا در ایالت شمالی اوتار پرادش، هند، است.از غرب با لاکنو و از جنوب همسایه دهلی نو پایتخت ملی هند است. با جمعیت 1،686،976 نفر (تخمین سال 2010)، یکی از پرجمعیت ترین شهرها در اوتار پرادش و نوزدهمین پرجمعیت در هند است.

اگرا با ویژگی های آب و هوایی نیمه خشک در همسایگی کشور در یک آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب قرار دارد. شهرستان دارای زمستان های معتدل، تابستان گرم و خشک و فصل موسمی است.

با توجه به سرشماری سال 2011 هند، آگرا دارای جمعیت 3،575،134 می باشد.

اگرا همواره یک مرکز برای آموزش و یادگیری است. در ظهور عصر مغول اگرا به عنوان یک مرکز تعلیم و تربیت اسلامی شد.

دانشگاه در آگرا

دانشگاه آگرا در تاریخ 1 جولای سال 1927 تاسیس شد و با گسترش کالج در سراسر استان متحده، راجپوتانا، ولایات مرکزی و تقریبا تمام شمال هند، در حال حاضر حدود 142 کالج وابسته به این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه تاریخی آگرا ، بعدا به عنوان دانشگاه دکتر بیمراو امبدکار توسط وزیر رئیس اوتار پرادش تغییر نام داد.

اگرا در 200 کیلومتری جنوب شرقی دهلی نو است و یکی از نقاط مثلث طلایی توریستی آگرا، دهلی - جیپور است. آگرا به خوبی از طریق راه آهن و جاده با شهرهای مجاور و توریستی متصل است.

مکان های توریستی

سنگ مرمر آن شاید جذاب ترین و زیبا ترین بنای تاریخی هند است. این بنای تاریخی ظرف 22 سال (1630-1652) کار و 20،000 کارگر، سنگ تراش و جواهر ساز به ساخت در میان باغ های سرزمین پرداخته اند. این بنا توسط معمار ایرانی، استاد عیسی در ساحل رودخانه یامونا ساخته شده استتاج محل
تاج محل اگرا یکی از معروف ترین ساختمان های جهان، آرامگاه همسر مورد علاقه شاه جهان، ممتاز محل است. این یکی از هفت عجایب جهان، و یکی از سه سایت میراث جهانی در آگرا است.

اگرا فورت

آگرا فورت (گاهی اوقات به نام فورت سرخ)،توسط اکبر امپراتور بزرگ مغول در 1565 راه اندازی، و یکی دیگر از سایت های میراث جهانی آگرا می باشد. قلعه یک

 نمونه از معماری مغول است و به طور موثر نشان میدهد که چگونه سبک ساخت قلعه شمال هند از جنوب متفاوت است. در جنوب، اکثر قلعه ها در بستر بودند مانند Bekal که در کرالا ساخته شده است.

و ...

برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر آگرا، اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد