راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

راهنمایی و اخذ پذیرش دانشجویی از هند در کلیه مقاطع و رشته ها

اخذ پذیرش دانشجویی از سراسر هند در کلیه شهر ها و کلیه مقاطع

شهر علیگر، Aligarh

علیگر

علیگر یا علیگره (به هندی: अलीगढ़، به اردو:علی گڑھ) نام شهری در بخش علیگر ایالت اوتار پرادش در شمال هندوستان و در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلی قرار دارد. دانشگاه اسلامی علیگر در این شهر نامی است و به دلیل مراکز آموزشی بلندآوازه این شهر را «مکهٔ آموزش» خوانده‌اند.

بیشتر مردمان علیگر به زبان‌های هندی، اردو و انگلیسی سخن می‌گویند. 

فصول سال در علیگر مانند اغلب نقاط هند به سه فصل قابل تقسیم است.

۱- آب و هوای گرم و خشک که در تابستان گاهی تا حدود ۴۹ درجه سانتیگراد نیز بالا رفته‌است. که در آوریل شروع شده و در ماه مه به اوج می‌رسد و درجه حرارت معمولاً بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد است.

۲- فصل باران که بین تابستان گرم و زمستان سرد است و تقریباْ از اواخر ژوئن تا اوایل اکتبر است. حدود ۸۰۰ میلی‌متر باران سالانه در خلال این سه ماه می‌بارد.

۳- آب و هوای سرد و خشک که در زمستان بین ۱۲ تا ۱۶ درجه سانتیگراد است و در سپتامبر آغاز و تا اوایل فوریه ادمه می‌یابد. زمستان در علیگر معتدل است و گاهی مه پدیدار می‌شود.

علیگر با ۱۷۸ متر ارتفاع از سطح دریا در ۱۴۰ کیلومتری جنوب خاوری دهلی نو قرار دارد و مرکز اداری بخش علیگر هم هست.

مراکز تفریحی

قلعه علیگر (Aligarh qila) در سال ۱۱۹۴، در زمان ابراهیم لودی و محمد، پسر فرماندار کول ساخته شده‌است. دژ نظامی که باقی مانده قلعه قدیمی ساخته شده درسال است ۱۵۲۴ است. در این محل قبلا معبد بودایی و معابد هندو قرار داشته و پس از قرن هجدهم این مکان به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفته‌است.

از مراکز تفریحی این شهر وجود چند سینما و چند پارک می‌باشد که از جمله «نقوی پارک» در نزدیکی دانشگاه اسلامی علیگر، از پارک‌های جنگلی زیباست که طاووس‌هایی در آنجا وجود دارد. در داخل این پارک کلیسایی به‌نام Christ Church وجود دارد که در سال ۱۸۳۵ میلادی در آنجا تاسیس شده و دیدنی است. پارک دیگری در محل منزل و آرامگاه مرحوم «سر سید احمدخان» موسس دانشگاه اسلامی علیگر در داخل پردیس دانشگاه وجود دارد. علاوه بر این محوطه بزرگ دانشگاه نیز زیبا و دیدنی است.

دو دانشگاه در علیگر وجود دارد، دانشگاه مسلمان علیگر ، که دانشگاه مرکزی در سال 1875 تاسیس شده و دانشگاه منگالاتایان که یک دانشگاه خصوصی و در سال 2006 تاسیس شده، وجود دارد.

و ...

برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر علیگر، اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد